Tulburări de mers

Educarea motrică, a mersului în special, este o acțiune, un ansamblu de informații și impulsuri pentru retrezirea, dezvoltarea și perfecționarea capacității de mișcare restante și însușirea de noi cunoștințe pentru întreținerea, îmbunătățirea , consolidarea și readaptarea mersului la noile condiții create de o afecțiune.

Readaptarea sau refacerea capacității motrice a celor cu diferite leziuni organice este un proces de refacere parțială sau totală a unor funcții motrice și psihice alterate, realizabil printr-un complex de măsuri terapeutice.

Mersul fără sprijin este, idealul care trebuie să tindă procesul de educare, reeducare și readaptare. În cazul în care invaliditatea sau deficiențele rămân definitive, se pune problema nu a reluării mersului obișnuit, ci a educării și dezvoltării unor mecanisme de compensare și creării unor noi imagini și stereotipuri dinamice.

Educarea și recuperarea, prin tehnicile și exercițiile specifice de reluare a mersului, încep cu perioade de adaptare progresivă până la realizarea ortostatismului, care în multe cazuri și în special la vârstnici are o importanță deosebită.